Cum vor arăta CINEMATOGRAFELE în 2020?
Mulţi îşi imaginează că în anii următori consumul filmelor se va face în cadru privat, datorită tehnologiilor personale tot mai performante. Acest lucru nu înseamnă deloc că cinematograful va dispărea, ci doar că va trebui să se reinventeze din temelii pentru a rezista în atenţia unor consumatori tot mai comozi. Barry Grieff, un specialist în exploatarea de filme şi eficientizarea cinematografelor, a publicat recent o listă cu cinci direcţii în care va evolua experienţa cinematografică.
Lobby-ul cinematografelor va deveni echivalentul holodeck-urilor din Star Trek
Există multe confirmări din partea oamenilor de ştiinţă, potrivit cinemagia.ro, că interesantele camere de recreere din Star Trek, în care imagini holografice şi dispozitive ingenioase creează senzaţia că un anumit consumator s-ar putea afla în orice loc din univers. Cu ajutorul unei simple comenzi vocale, o cameră cu pereţi negri se poate transforma instantaneu în orice spaţiu ale cărui caracteristici fizice au fost introduse în sistem. Grieff consideră că în 2020 o tehnologie similară va fi folosită în spaţiile comune din cinematografe, în care ecrane gigantice şi pereţi „inteligenţi” vor deveni o extensie vizuală a lumii prezentate în cea mai nouă premieră din program. Sunt toate şansele ca, la premiera lui Avatar 5, de exemplu, să fim întâmpinaţi în holurile cinematografelor de o replică fidelă şi extrem de convingătoare a planetei Pandora. Cu o simplă comandă pe un gadget, Pandora s-ar putea transforma în Hogwarts, Azeroth, colorata lume a ştrumfilor sau într-o petrecere a personajelor din seria Toy Story.
Reclamele vor deveni un spectacol independent şi captivant
Cinematografele vor folosi mai eficient timpul de aşteptare al spectatorilor înainte de proiecţia filmului. Cu ajutorul reclamelor interactive, al scurtmetrajelor şi jocurilor în strânsă legătură cu filmul proiectat, experienţa de dinaintea filmului ar putea deveni un plus al vizitei la cinema. Adesea plictisitorul calup de reclame proiectat în prezent în cinematografe se va transforma într-un show elaborat, coordonat în timp real cu prezenţa în reţelele de socializare a spectatorilor.
Interactivitatea va fi omniprezentă
„Vocea ta şi vocea celorlalţi spectatori din jurul tău vor deveni o parte masivă în experienţa mersului la cinema din 2020”, spune Grieff, adăugând că publicul va participa activ la spectacolul de dinaintea proiecţiei. Încă de la intrarea în cinematograf, noi tehnologii vor permite interacţionarea directă cu mediul fictiv din lobby. Reacţia publicului va fi hotărâtoare pentru desfăşurarea show-ului de dinaintea proiecţiei. De asemenea, publicul ar putea chiar decide evoluţia aventurilor din film, ceea ce ar putea face ca unii spectatori să cumpere un nou bilet la acelaşi blockbuster pentru a se bucura de un deznodământ diferit.
Publicul decide ce film este proiectat
Am observat de mai multe ori că spectatorii se duc la cinema fără să ştie ce filme sunt în program, hotărând la faţa locului la ce proiecţie vor intra. În 2020, cinematografele se vor adapta voinţei spectatorilor improvizând spaţii de proiecţie de diferite dimensiuni şi lăsând publicul să decidă ce anume va vedea. Pe lângă premierele săptămânii, ar putea exista o listă de titluri disponibile, ca în sistemul „video on demand”. Efectul acestei schimbări? O vizită la cinema nu va mai fi spontană, ci plănuită dinainte, iar cinematograful va folosi un mix de tehnologii pentru ca experienţa să devină de neuitat.
Tu cum ai vrea să fie cinematograful viitorului?
Candidatul PNL la funcția de PREȘEDINTE al României, Nicolae Ciucă, despre escaladarea războiului din Ucraina, cum ar sprijini R. Moldova și dacă ar da ordinul Armatei Române: „Vă ordon, treceți Prutul”
Dosarul „INTERPOL”: Sechestre de 11 milioane de lei aplicate de ARBI
Ultimul sondaj privind prezidențialele din România: Ciucă, singurul candidat ce are șanse să îl depășească pe Simion pentru turul 2