Construcția Podului de Flori de la Ungheni va începe pe 26 aprilie, iar obiectivul va fi gata în toamna anului 2026: ,,Moment istoric pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului"
Construcția podulului rutier peste Prut de la Ungheni (Golăiești - Zagarancea), care va purta numele Podul de Flori în cinstea evenimentelor din mai 1990, va începe pe 26 aprilie 2025.
Anunțul a fost făcut de secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, care a vizitat în această săptămână locul în care va fi construit obiectivul, împreună cu vicepremierul Vladimir Bolea, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, și Dionisie Ternovschi, președintele Consiliului Raional Ungheni.
,,Vom construi primul pod nou peste Prut după peste 60 de ani de la ultimul pod construit, fiind un moment istoric pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului", a afirmat Irinel Ionel Scrioșteanu, adăugând că acesta va fi primul din seria celor cinci poduri noi peste Prut ce urmează a fi construite de la zero.
Contractul prevede construcția a 261 de metri lungime poduri noi peste Prut, câte un pod pentru fiecare sens de circulație, două benzi pe sens și trotuare, 13 metri lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II), 8 m lățime parte carosabilă, 1 km lungime traseu, 4 x 3,75 m parte carosabilă pe drumul de legătură, precum și un punct de control la trecerea frontierei, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
,,Din toamna anului 2026, vom putea circula pe acest pod cu descărcările provizorii in drumurile din proximitate, pana la finalizarea autostrăzii Unirii in 2029 - 2030. Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮z𝗶𝗶 𝗨𝗻𝗶𝗿𝗶𝗶 𝗔𝟴 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România, pe teritoriul Republicii Moldova", a precizat oficialul de la București.
Menționăm că finanțarea construcției Podului de Flori va fi asigutlrată din granturi europene și se ridică la peste 30 de milioane de euro, bani alocați prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.
CIFRE // Fiecare al patrulea cetățean al R. Moldova deține și cetățenia română. Aproape 5 000 de cereri sunt înregistrate lunar de ANCR: ,,Facem un act de dreptate pentru cei care au fost nedreptățiți de istorie"
Oligarhul Plahotniuc, în căutare internațională la aproape șase ani de când a fugit din R. Moldova: Mandatul de arest pe numele său, vizibil în 196 de țări care fac parte din INTERPOL
Tiraspolul a solicitat, în ultimele două zile, volumul maxim de gaze livrat gratuit în regiune din contul grantului UE