Compania „Blue Air” și „Civil Aviation Group” SRL care au preluat „Air Moldova” promit să achite datoriile de 1,2 miliarde de lei în 3-4 luni: „Mă bucur că am reușit să facem UNIREA pe calea aerului”
Acționarii „Civil Aviation Group” SRL, care au privatizat recent „Air Moldova”, au preluat, începând de astăzi, managementul fostei companii de stat. Anunțul a fost făcut în cadrul unei ceremonii organizate pe teritoriul Aeroportului Internațional Chișinău.
Reprezentanții Companiei „Blue Air”, care deține 49% din acțiunile „Air Moldova”, dar și administratorul SRL-ului, reprezentantul celor două persoane fizice din R. Moldova care dețin 51% din acțiuni, Pomers Dzintars, au venit la Chișinău cu un avion al „Blue Air”. Aceștia au fost așteptați cu pâine și sale la aeroport, după care au făcut câteva declarații pentru presă.
Directorul general al „Blue Air”, Marius Puiu, a menționat că implicarea în această afacere reprezintă „o mare provocare”.
„Sunt mândru ca român că am reușit și pe această cale a aerului să facem Unirea cu frații noștri moldoveni. Pentru noi, acest eveniment reprezentă o provocare, o promisiune că putem aduce standarde noi la transportul aerian pentru cetățenii Moldovei și nu numai. Avem trei direcții pe care vrem să ne axăm: dorim să creștem flota, dorim să creștem numărul de rute și ne dorim un produs pentru cetățenii moldoveni și nu numai, la standarde înalte și prețuri accesibile. Doresc să felicit autoritățile R. Moldova pentru această reușită și să-i felicit pe angajații „Air Moldova” că au intrat în marea familie „Blue Air”. Suntem o companie care are peste 1 500 de angajați, 30 de aeronave și o ambiție foarte mare”, a precizat Puiu.
La rândul său, directorul comercial de la „Blue Air”, Tudor Constantinescu, a punctat că, începând de astăzi, Chișinăul devine cea de-a 10-a bază a companiei pe care o reprezintă: „Este o bucurie pentru noi să vedem cele două avioane unul lângă celălalt, să vedem operarea „Air Moldova” unită cu „Blue Air”. Astăzi, oficial, Chișinăul devine cea de-a 10-a bază „Blue Air” și, în același timp, celelalte 9 baze „Blue Air” devin casă pentru „Air Moldova”. Din punct de vedere comercial, pentru noi este o provocare ca să avem un produs românesc, un produs de calitate care să ofere servicii în siguranță. Dacă până astăzi a fost o muncă asiduă să atingem momentul privatizării, de astăzi începe adevărata muncă atât pentru noi la București, cât și pentru cei de la Chișinău”.
Conducătorul SRL-ului care a cumpărat „Air Moldova”, letonul Pomers Dzintars, fost director al Aeroportului Internațional din Riga, a spus că a fost rugat să preia această funcție grație experienței pe care o are. „Noi ne propunem ca să facem din „Air Moldova” o companie profitabilă, să dublăm numărul navelor și angajaților. Acest lucru se va întâmpla în următorii trei ani. Sperăm că, împreună cu investitorii, compania „Blue Air” și persoane fizice din R. Moldova, să ne atingem obiectivele propuse”, a adăugat Pomers.
Întrebat de unde un SRL atât de mic a luat bani să privatizeze „Air Moldova”, Pomers Dzintars a punctat: „S-a spus deja că în 3-4 luni vom plăti cele 1,2 miliarde de lei pentru privatizare. Ne vom isprăvi. Vedeți ce investitori avem aici (a arătat spre „Blue Air” n.r). Este totul posibil, în lume sunt foarte mulți bani, concurența e mare… Totul e posibil”.
Directorul general „Blue Air”, Marius Puiu, a încercat să explice de ce compania pe care o reprezintă a achiziționat doar 49% din acțiuni și a spus cine vor fi decidenții în cadrul noii companii. „Procurarea a 49 la sută din acțiuni vine din înțelegerea că noi nu dorim să schimbăm numele companiei și nici identitatea ei. Asta înseamnă că factorii de decizie sunt cei care dețin 51 la sută, împreună cu noi”, a conchis Marius Puiu.
Vizita lui Parlicov la „Gazprom”, o „eroare” a diplomației R. Moldova? „De ce să nu meargă o delegație tehnică în locul unei politice? Gândiți de zece ori!”
IGM: Peste 2 270 de ucraineni au obținut cetățenia R. Moldova în ultimii circa doi ani, iar alți 2 151 au fost recunoscuți ca fiind cetățeni moldoveni
Avertismentul unui membru al Consiliului de Observatori de la „Moldovagaz”: „Există un risc mare ca Moldovagaz să nu mai poată cumpăra gaze. Avem rezerve până la sfârșitul lui decembrie și trebuie să numim administrare externă”