CINCI lucruri pe care nu ar trebui să i le spui niciodată șefului tău. „Este echivalent cu a lovi un stup de albine cu un băț"
Cultivarea unei relații bune cu șeful este esențială atât pentru angajatul de top care își dorește o promovare în afara ciclului obișnuit, cât și pentru angajatul relaxat care doar încearcă să treacă prin cele 40 de ore de muncă săptămânală.
„În lumea afacerilor, a-ți enerva șeful este echivalent cu a lovi un stup de albine cu un băț”, a spus Kraig Kleeman, CEO al The New Workforce.
Angajații au mai multă putere decât cred în a câștiga favoarea managerului lor. Business Insider a vorbit cu mai mulți antrenori de carieră, experți în domeniul muncii și șefi despre expresiile pe care angajații ar trebui să le evite atunci când vorbesc cu superiorii lor.
Această expresie poate fi deosebit de frustrantă pentru manageri, deoarece sugerează o lipsă de flexibilitate și o reticență de a contribui la echipă, a declarat Prerika Agarwal, fondator și CEO al Inspiration Careers, pentru BI.
„Este ca sunetul unghiilor pe o tablă de scris”, a spus Nguyen Huy, fondatorul companiei de tricouri hawaiene Trendy Aloha. „Suntem cu toții împreună în această situație, iar puțină flexibilitate contează mult.”
Șefii apreciază angajații care sunt dispuși să depășească rolurile lor definite atunci când situația o cere, conform Alvinei Miller, consilier de carieră la Career Success Australia.
Experții în domeniul muncii sugerează să pui întrebări clarificatoare în loc să îți blochezi șeful cu punctele din descrierea postului tău.
„Angajații ar trebui să se concentreze pe cum pot ajuta sau să sugereze pe cineva care ar putea fi mai potrivit pentru sarcină”, a spus Agarwal.
„Așa am făcut întotdeauna”
Rutinele pot fi confortabile, dar angajații care opun rezistență schimbării pot ajunge în situații dificile cu șeful.
În peisajul de afaceri în continuă evoluție de astăzi, locurile de muncă din toate industriile îmbrățișează inovația și contestă status quo-ul în încercarea de a rămâne competitive, a spus Stephen Greet, CEO și cofondator al BeamJobs.
„Managerii caută membri ai echipei care sunt dispuși să conteste înțelepciunea convențională, să accepte idei noi și să nu înceteze niciodată să caute metode pentru a face procedurile să funcționeze mai eficient”, a declarat el pentru BI.
„Angajații care invocă „vechea” metodă de a face lucrurile folosesc adesea această expresie ca o scuză pentru a continua să facă o sarcină într-un mod ineficient”, a spus Allan Vu, fondatorul Work Remote Now!.
„Nu știu”
Este perfect în regulă ca angajații să nu aibă toate răspunsurile, dar „Nu știu” ar trebui întotdeauna urmat de „Voi afla”, a spus Agarwal.
Invocarea ignoranței arată o lipsă de inițiativă și abilități de rezolvare a problemelor, ambele fiind trăsături de angajat foarte dorite, a adăugat ea.
„Informația este foarte importantă, iar în zilele noastre, este de obicei ușor de găsit”, a spus Kleeman. „Dacă nu știi ceva, află. Este atât de simplu.”
„Nu mi s-a spus asta niciodată”
Șefii nu suportă apărarea „Nu mi s-a spus asta niciodată”, a declarat Mark Pierce, avocat, om de afaceri și partener fondator la Wyoming Trust, pentru BI.
„Uneori, un angajat s-ar putea să nu fi fost cu adevărat informat despre ceva, dar dacă devine un model, poate deveni o sursă majoră de frustrare pentru management”, a spus el.
Această frază poate sugera că un angajat încearcă să scape de responsabilitate, a adăugat Pierce. Aruncarea vinei pe altcineva îi privează și pe angajați de șansa de a învăța și de a se îmbunătăți.
Alina Samchenko, expertă în mediul de muncă și COO la HireDevelopersBiz, a spus că această frază indică și așteptarea unui angajat de a fi supervizat în detaliu, ceea ce poate fi frustrant pentru managerii care apreciază auto-motivarea.
„Nu pot…”
Orice propoziție care începe cu „Nu pot” poate fi un semnal de alarmă pentru manageri, a spus Kleeman. Asta include angajații care spun că nu pot lucra cu un anumit coleg, a adăugat Miller.
„Refuzul deschis de a colabora poate fi considerat lipsă de profesionalism și perturbator”, a spus ea. „Este mai bine să abordați conflictele cu o abordare orientată către soluții”.
În loc să spună „nu pot”, angajații ar trebui să sugereze alternative și soluții managerului lor.
DECIS // Telefoanele mobile, INTERZISE în timpul lecțiilor
VIDEO // Grămezi de BANI și pistoale la o companie de transport din Chișinău. Firma e vizată într-un caz de evaziune fiscală de 3 500 000 de lei
R. Moldova, PREGĂTITĂ de sezonul rece 2024-2025. „Energocom” a discutat cu „Nuclearelectrica” și „OMV Petrom” din România în privința suplinirii importurilor de energie electrică la preț preferențial până la sfârșitul lunii martie 2025