Cinci GREȘELI făcute în timpul condusului care îți pun mașina pe butuci
Cu toţii ştim că orice maşină aduce beneficii celui care o deţine, însă condusul unui automobil presupune şi responsabilitatea întreţinerii şi menţinerii sale.
Iată câteva greșeli care duc mașina în service:
1. Pedala de ambreiaj călcată permanent, inclusiv la semafor
O greşeală frecvenţa a şoferilor este condusul cu piciorul pe ambreiaj sau chiar obiceiul de a ţine pedala călcată inclusiv la semafor. Această cutumă va conduce la uzură prematură a plăcii de presiune, a rulmentului, dar şi a sistemului hidraulic.
2. Frânarea agresiva sau stilul „smuls”
Mulţi şoferi sunt adepţii unui stil agresiv de condus, particularizat prin accelerări şi frânări bruşte sau frânări scurte şi multiple. Multiple sunt şi riscurile la care se expune maşină: deteriorarea plăcuţelor şi a discurilor de frână, dar şi a unor componente din sistemul de suspensie.
3. Condusul cu rezervorul aproape gol
De cele mai multe ori, şoferii alimentează puţin câte puţin rezervorul cu carburant şi circulă cu acesta aproape gol, lucru ce va genera defecţiuni ale unor componente auto şi reparaţii destul de costisitoare în service.
Este cazul anumitor tipuri de maşini al căror filtru de particule nu se regenerează automat dacă nivelul de combustibil este scăzut.
Nu neglija nici faptul că pompă de carburant nu se răceşte corespunzător în cantitate insuficientă de combustibil, ceea ce diminuează durata de viaţă a acesteia. Preţul uneia noi depăşeşte, în medie,1000 lei.
4. Nerespectarea cerinţelor de service semnalată de computerul maşinii
Şoferii ignoră reviziile periodice: schimburile / completările de lichide ( antigel, lichid servo, lichid de frână ), revizia de ulei la motor.
Un ulei vechi, încărcat de impurităţi, circulă greu prin sistemul de răcire al turbinei, iar depunerile pot afecta axul turbocompresorului. Sunetul motorului (zgomotos), indicatorul din bord, nivelul de ulei şi depăşirea perioadei de un an sunt markeri pentru programarea unei revizii.
5. Martorii aprinşi în bord
Majoritatea şoferilor ignoră martorii aprinşi în bord şi consideră că soluţionare o simplă resetare din computerul maşinii. În realitate, martorii neafisati nu garantează soluţionarea tehnică.
Dacă se aprinde martorul ABS, este stringentă vizită la service. O defecţiune la sistemul de ABS relevă că la frânări bruşte se poate pierde mai uşor controlul maşinii.
Martorul CHECK ENGINE aprins poate indică o defecţiune minoră la un senzor,un voltaj scăzut al bateriei, înfundarea supapei EGR , uzarea unor bujii sau fişe, dar şi defecţiuni grave ale motorului, care pot fi foarte costisitoare. Se recomandă o diagnoză computerizată urgenţă a maşinii, mai scrie promotor.ro.
Exerciții militare ale rușilor în Transnistria cu tehnică blindată ce trebuia retrasă din 2003: Delegația Chișinăului în CUC denunță „discreditarea considerabilă” a mecanismul actual de menținere a păcii la Nistru
VIDEO // Separatistul Krasnoselski, pus să arate cât de mărinimoasă e Rusia, după ce „Gazprom” a lăsat în frig și întuneric Transnistria: „Rusia a făcut tot posibilul ca să livreze gaz, dar R. Moldova se opune”. Replica Guvernului de la Chișinău
VIDEO // Cetățenii R. Moldova care se află peste hotare trebuie să achite prima de asigurare medicală? Precizările CNAM