Ce s-a întâmplat după ce autoritățile unei țări au interzis telefoanele în școli în urmă cu un an


La un an după ce guvernul din Noua Zeelandă a interzis telefoanele mobile în școli pentru a-i ajuta pe elevi să se concentreze mai bine, un studiu al Universității din Canterbury ne arată care sunt rezultatele de până acum ale măsurii.
Ca parte a cercetării lor, profesorii de la Universitatea din Canterbury au întrebat elevii ce părere au despre această interdicție, care a intrat în vigoare în aprilie 2024, scriu autorii într-un articol publicat în The Conversation
Ei au discutat cu 77 de tineri cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani, din 25 de școli din toată țara. Unii dintre ai au susținut interdicția, apreciind că o pauză de la utilizarea telefonului este benefică pentru sănătatea lor mintală.
Pe de altă parte, alți elevi au considerat că interdicția a creat noi probleme.
Astfel, unii dintre ei au spus că s-au confruntat cu stres și anxietate, pentru că nu-și puteau contacta părinții în timpul zilei. De asemenea, unii elevi au considerat că regulile nu erau întotdeauna clare sau corecte. Unii profesori erau stricți, alții nu, iar uneori cadrele didactice își foloseau telefoanele în clasă, ceea ce i-a făcut pe mulți elevi să simtă că nu sunt tratați corect.
Mulți elevi s-au arătat deranjați și de faptul că nu au fost întrebați ce părere au înainte de introducerea interdicției. Totodată, mulți nu au înțeles scopul interdicției, mai ales că în clasă trebuie să folosească în continuare laptopuri și alte dispozitive.
Între timp, unii elevi au găsit soluții ingenioase pentru a ocoli interdicția.
De exemplu, într-o școală din Auckland, elevii au început să folosească stații walkie-talkie, în loc de telefoane, pentru a rămâne conectați cu colegii lor.
Tinerii din cadrul studiului au oferit și alternative la interdicție.
Mulți au sugerat ca telefoanele să fie permise în pauze și la prânz, astfel încât să poată rămâne conectați, fără a întrerupe orele de curs. De asemenea, au spus că adulții trebuie să fie un exemplu și să adopte obiceiuri digitale sănătoase, nu doar să impună reguli.
Autorii studiului recomandă ca autoritățile să urmărească educarea elevilor, dar și a adulților, despre utilizarea responsabilă a telefoanelor, mai degrabă decât interzicerea lor completă, iar în discuție să fie implicați și elevii, ”pentru a crea reguli digitale echitabile și practice”.
Școli din întreaga lume, inclusiv din Australia, Franța, Marea Britanie, Italia, China și Statele Unite, au implementat interdicții similare. Dar studiile au arătat că ele nu funcționează întotdeauna conform așteptărilor.
De exemplu, autorii unui studiu recent din Marea Britanie nu au găsit diferențe semnificative în ceea ce privește notele elevilor sau starea lor de bine între școlile cu interdicții stricte asupra telefoanelor și cele cu politici mai relaxate.







































































