Ce s-a descoperit la modelele BMW după ce au fost retestate
Producătorul german BMW și-a supus toate modelele pe care le are în portofoliu noului protocol de teste și toate autoturismele au avut consum de combustibil mai mare, dar și emisii de noxe crescute.
Nemții și-au testat mașinile folosind noul protocol WLTP - Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, iar surprizele nu au lipsit.
Publicația AutoExpress scrie că toate modelele BMW au obținut scoruri mai mici la capitolele consum și emisii. Asta înseamnă că mașinile consumă mai mult și emit mai multe noxe.
Sursa citată vine și cu două exemple concrete. Potrivit vechiului protocol de testare, BMW 116d SE avea emisii de dioxid de carbon de 94 g/km și un consum de numai 3,6 litri la suta de kilometri. După retestare, mașina a ajuns la emisii de 111 g/km și un consum de 4,2 litri la suta de kilometri.
BMW 520d a sărit și el la capitolul emisii de la 108 g/km în primul test la 119 g/km în cel de-al doilea.
Producătorii auto sunt obligați ca din septembrie 2018 să folosească pentru testarea noilor modele puse în vânzare numai protocolul de testare WLTP, considerat mult mai realist față de cel vechi, NEDC - New European Driving Cycle.
În noul protocol, autoturismele sunt testate o jumătate de oră pe un parcurs de 23 de kilometri și jumătate, perioada în care se simulează staționarea fiind de 13%, față de 25% în vechiul protocol.
Sursa: ziare.com
Alegeri prezidențiale în România: Număr-record al cetățenilor români din R. Moldova care au mers la urne pentru a alege președintele tuturor românilor
Rusia are dreptul să bombardeze pe oricine, fiindcă e măreață
Şeful diplomaţiei franceze: Ucraina poate lansa rachete cu rază lungă de acţiune în Rusia