Stiri
Ce este „regula fermoarului”, care ajută la decongestionarea traficului. „Asigură fluiditate. În alte ţări a devenit regulă de circulaţie"
Actualitate
19.10.2023
08:59
1787
Autor: Ziarul National
Regula fermoarului, deşi nu apare în Codul Rutier, ar putea fi soluţia pentru decongestionarea traficului atunci când se trece de la o şosea cu două benzi la o şosea cu o singură bandă.
„Regula fermoarului nu este o regulă de circulaţie, dar este o regulă de bun-simţ. A devenit regulă de circulaţie în Germania, Suedia, Belgia, venind din conducere defensivă. Ea a apărut atunci când a început aglomerarea pe drumurile publice, acum zeci de ani. În România, trăim din ce în ce mai vizibil acest fenomen, aglomerarea.
Regula fermoarului este împotriva regulii de circulaţie. Pentru că regula din Codul Rutier spune că atunci când trebuie să trecem de la două benzi la o singură bandă sau din două străzi pe o stradă, unii au prioritate, unii nu. Cei care nu au prioritate ar trebui să stea acolo 3-4-5 ore până se eliberează banda de prioritate.
Şi atunci vine această regulă de conducere defensivă, care în alte ţări a devenit regulă de circulaţie, şi spune aşa: în aglomeraţie, din motive de accident, lucrări, etc, atunci intră o maşină din stânga, una din dreapta, şi tot aşa. Exact cum ai încheia un fermoar. Asta înseamnă fluiditate şi predictibilitate. Ce înseamnă asta? Ştiu când îmi vine rândul. Să ne imaginăm că suntem pe autostradă, la 130 km/h, şi se reduce şoseaua de la două benzi la o bandă. Se reduce un pic ritmul, pentru că este legat cu distanţa. Dacă mergem toţi cu 130 km/h, trebuie să fim la 65 de metri unul de altul. Dacă reducem la 50 - 60 km/h, distanţa dintre noi poate să scadă la jumătate. Asta înseamnă că putem circula în fermoar, la viteză mai mică, ca apoi, când trecem de zona de pericol, să ne despărţim din nou în două benzi. Asta în Germania.
„Dar la noi ne blocăm unul pe altul, pentru că nu ştim cine trece. Trec doi-trei de acolo, mai vine unul cu tupeu, lumea se enervează, apar claxoane, şi ne oprim. Şi se face coadă de 2-3-5 km pe o autostradă aglomerată, pentru că nu ştim regula fermoarului. Aceasta dă fluiditate şi acel confort că ştii când îţi vine rândul. În Germania, dacă nu respecţi regula asta, ţi se ia carnetul. La noi se refuză să fie învăţată la şcoala de şoferi", a declarat Titi Aur, în cadrul unei ediţii speciale a DC Conducem.
„Regula fermoarului nu este o regulă de circulaţie, dar este o regulă de bun-simţ. A devenit regulă de circulaţie în Germania, Suedia, Belgia, venind din conducere defensivă. Ea a apărut atunci când a început aglomerarea pe drumurile publice, acum zeci de ani. În România, trăim din ce în ce mai vizibil acest fenomen, aglomerarea.
Regula fermoarului este împotriva regulii de circulaţie. Pentru că regula din Codul Rutier spune că atunci când trebuie să trecem de la două benzi la o singură bandă sau din două străzi pe o stradă, unii au prioritate, unii nu. Cei care nu au prioritate ar trebui să stea acolo 3-4-5 ore până se eliberează banda de prioritate.
Şi atunci vine această regulă de conducere defensivă, care în alte ţări a devenit regulă de circulaţie, şi spune aşa: în aglomeraţie, din motive de accident, lucrări, etc, atunci intră o maşină din stânga, una din dreapta, şi tot aşa. Exact cum ai încheia un fermoar. Asta înseamnă fluiditate şi predictibilitate. Ce înseamnă asta? Ştiu când îmi vine rândul. Să ne imaginăm că suntem pe autostradă, la 130 km/h, şi se reduce şoseaua de la două benzi la o bandă. Se reduce un pic ritmul, pentru că este legat cu distanţa. Dacă mergem toţi cu 130 km/h, trebuie să fim la 65 de metri unul de altul. Dacă reducem la 50 - 60 km/h, distanţa dintre noi poate să scadă la jumătate. Asta înseamnă că putem circula în fermoar, la viteză mai mică, ca apoi, când trecem de zona de pericol, să ne despărţim din nou în două benzi. Asta în Germania.
„Dar la noi ne blocăm unul pe altul, pentru că nu ştim cine trece. Trec doi-trei de acolo, mai vine unul cu tupeu, lumea se enervează, apar claxoane, şi ne oprim. Şi se face coadă de 2-3-5 km pe o autostradă aglomerată, pentru că nu ştim regula fermoarului. Aceasta dă fluiditate şi acel confort că ştii când îţi vine rândul. În Germania, dacă nu respecţi regula asta, ţi se ia carnetul. La noi se refuză să fie învăţată la şcoala de şoferi", a declarat Titi Aur, în cadrul unei ediţii speciale a DC Conducem.
Prietenii tăi merită să știe ASTA!
Stiri relevante
09.01.2025
17:27
772
Vești bune de la București pentru R. Moldova: Dublarea numărului de poduri rutiere existente peste Prut, până în 2030
09.01.2025
16:57
423
Peste 600 de școli din R. Moldova utilizează deja catalogul electronic: Mai mult de 100 au renunțat în totalitate la catalogul pe hârtie
09.01.2025
16:35
533
Însărcinatul cu afaceri al Moscovei în R. Moldova, convocat la sediul MAE: „Responsabilitatea pentru criza energetică din regiunea transnistreană revine exclusiv Federației Ruse și companiei Gazprom, care au decis să sisteze livrările de gaze”
09.01.2025
16:29
514
Capacitatea comercială necesară pentru a acoperi 100% din consumul de energie electrică în ziua de 10 ianuarie, rezervată cu succes la hotarul cu România
09.01.2025
16:04
1437
Purtătorul de cuvânt al Kremlinului, pus la RESPECT de vicepreședintele Parlamentului R. Moldova: „Ce se întâmplă acum pe malul stâng al Nistrului e o ilustrație perfectă a ce înseamnă ruskii mir – întuneric, frig și disperare”
09.01.2025
15:33
1161
Fostul polițist care a răpit, violat și omorât o tânără însărcinată la Orhei, condamnat la închisoare pe viață
09.01.2025
14:45
575
Președinta în exercițiu a OSCE, Elina Valtonen, la Chișinău: „Rusia folosește energia ca o armă. Decizia Gazprom de a stopa furnizarea de gaze în R. Moldova subminează stabilitatea economică și politică a statului și slăbește securitatea în regiune”
09.01.2025
13:35
1385
Chișinăul, pregătit să livreze pâine locuitorilor din stânga Nistrului! Situația din Transnistria, „un joc geopolitic murdar împotriva autorităților constituționale ale R. Moldova purtat, fără îndoială, de Moscova”, afirmă vicepremierul Serebrian
09.01.2025
12:21
675
Achiziții mai scumpe de energie electrică în orele de vârf: Vor crește tarifele din nou? Răspunsul premierului Dorin Recean
09.01.2025
11:53
606
CRIZĂ // Mai multă autonomie pentru instituțiile publice din R. Moldova pentru a-și instala centrale pe biomasă
Top stiri
09.01.2025
17:27
760
Vești bune de la București pentru R. Moldova: Dublarea numărului de poduri rutiere existente peste Prut, până în 2030
09.01.2025
16:57
415
Peste 600 de școli din R. Moldova utilizează deja catalogul electronic: Mai mult de 100 au renunțat în totalitate la catalogul pe hârtie
09.01.2025
16:35
525
Însărcinatul cu afaceri al Moscovei în R. Moldova, convocat la sediul MAE: „Responsabilitatea pentru criza energetică din regiunea transnistreană revine exclusiv Federației Ruse și companiei Gazprom, care au decis să sisteze livrările de gaze”
09.01.2025
16:29
508
Capacitatea comercială necesară pentru a acoperi 100% din consumul de energie electrică în ziua de 10 ianuarie, rezervată cu succes la hotarul cu România
09.01.2025
16:04
1428
Purtătorul de cuvânt al Kremlinului, pus la RESPECT de vicepreședintele Parlamentului R. Moldova: „Ce se întâmplă acum pe malul stâng al Nistrului e o ilustrație perfectă a ce înseamnă ruskii mir – întuneric, frig și disperare”
09.01.2025
15:33
1151
Fostul polițist care a răpit, violat și omorât o tânără însărcinată la Orhei, condamnat la închisoare pe viață
Actualitate
Parteneri
Descoperă
Social
Douăzeci și două de filme moldovenești în cadrul proiectului Filme din Moldova – online (VIDEO)
Un muncitor a căzut în groapa șantierului, la Ciocana
Intenționa să ajungă în Europa, tranzitând ilegal Republica Moldova: Un ucrainean a fost reținut de către polițiștii de frontieră
Profirie Skramtai, un cunoscut dirijor din R. Moldova și fost conducător al Corului „Doina”, s-a stins din viață în Lituania
Punct de vedere NAȚIONAL
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Prietenii noștri