Cât costă o mașină de Formula 1. Suma este exorbitantă
Cursele de Formula 1 reprezintă una dintre cele mai spectaculoase şi de succes competiţii sportive din lume. Oamenii stau în mod constant cu ochii pe televizoare, în anumite weekenduri, pentru a urmări etapele de Formula 1, indiferent că acestea se desfăşoară în Australia, în Emiratele Arabe Unite, în Japonia, în Europa sau în America de Nord.
Totuşi, puţini sunt cei care realizează că Formula 1 este o competiţie sportivă extrem de costisitoare. De multe ori se pune problema ca un pilot sau altul să vină cu sponsori de acasă, pentru că vorbim despre maşini, echipamente şi tehnologii extrem de scumpe.
Reprezentanţii Ferrari, unul dintre cei mai de succes constructori din competiţie, au anunţat la începutul sezonului 2024 că realizarea unui singur monopost pentru acest sezon costă aproape 15,6 milioane de euro.
Cea mai mare parte din sumă o reprezintă motorul propriu-zis, care costă în jur de 14 milioane de euro. Apoi vorbim despre preţuri precum 600.000 de euro pentru un corp monopost din fibră de carbon, 440.000 de euro pentru cutia de viteze, 2.400 de euro pentru anvelope sau 47.000 de euro pentru volan.
Interesant este că, chiar şi după utilizarea lor, maşinile de Formula 1 se bucură de un real succes printre miliardarii lumii, existând fani dispuşi să "spargă" sume exorbitante pentru a-şi trece în colecţie un monopost de Formula 1.
De exemplu, un monopost Ferrari condus de Michael Schumacher în 2003, când a devenit pentru a 6-a oară campion mondial, s-a vândut la licitaţie cu 14,6 milioane de franci elveţieni, deşi specialiştii anticipau un preţ maxim de 9,5 milioane de franci elveţieni.
Preţul exorbitant al unei maşini de Formula 1 face ca bugetul unei echipe să fie extrem de ridicat. Se estimează că bugetul unei echipe de Formula 1 este undeva la 140 de milioane de euro, pentru un sezon, fără a pune la socoteală şi salariile piloţilor.
Ca să vă faceţi o idee, se estimează că din suma de 15,6 milioane de euro, cât costă un monopost Formula 1, s-ar putea cumpăra în jur de 2.000 de Dacii Logan.
ULTIMA ORĂ // Celulă de CRIZĂ la Guvern, pentru a preveni și gestiona eventualele planuri de destabilizare a R. Moldova. Dorin Recean: „Suntem pregătiți pentru orice scenariu posibil”
Administrația separatistă de la Tiraspol va OPRI CĂLDURA pentru cetățeni începând cu 1 ianuarie 2025, ora 7.00
Planul Chișinăului: Cum va fi asigurată R. Moldova cu energie electrică, dacă centrala din Transnistria va sista livrările către malul stâng, de la 1 ianuarie 2025. „Trebuie să facem un efort ca să tăiem circa 60 MW din vârfurile de consum”