AVERTIZARE publică: Posturile de televiziune care îi promovează pe Lupu și Dodon, SANCȚIONATE. Ce canale tv reflectă OBIECTIV campania electorală din R. Moldova
Posturile de televiziune „Moldova-1” şi „Pro TV Chişinău” au reflectat obiectiv şi echidistant evenimentele care au avut loc în perioada de monitorizare, arată un raport al Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA).
Cea mai gravă situație, însă, se atestă la posturile private cu acoperire naţională „Prime”, „Canal 2”, „Canal 3”, „Publika TV”, care îi aparțin lui Vladimit Plahotniuc și l-au promovat masiv pe Marian Lupu, atât prin frecvenţa şi durata apariţiilor, cât şi prin contextul pozitiv al materialelor electorale.
Abateri similare au fost constatate și la postul de televiziune „Jurnal TV”, care l-a mediatizat accentuat pe Andrei Năstase, dar și la posturile „Accent TV” şi „NTV Moldova”, care l-au favorizat preponderent pe liderul socialiștilor Igor Dodon.
Posturile „Realitatea TV”, „TV 7”, „N 4”, „RTR Moldova” şi „Ren Moldova” au avut un comportament relativ echilibrat, constată membrii CCA,. Aici nu au fost atestate tendinţe de favorizare evidentă a concurenţilor electorali, însă în cazul unor subiecte ce vizează situaţii de conflict nu au respectat principiul de informare din mai multe surse.
Pornind de la aceste constatări, CCA a aplicat avertizare publică posturilor „Prime”, „Canal 2”, „Canal 3”, „Publika TV”, „Accent TV” şi „NTV Moldova” și a atenționat posturile de televiziune „Realitatea TV”, „TV 7”, „N 4”, „RTR Moldova” şi „Ren Moldova” să respecte cu strictețe legislația electorală.
„Jurnal TV” a solicitat amânarea examinării raportului de monitorizare a postului de televiziune „Jurnal TV”, propunere acceptată de membrii Consiliului.
Raportul CCA mai relevă faptul că posturile de televiziune supuse monitorizării au difuzat în total 478 de subiecte electorale. Cele mai multe subiecte cu caracter politic şi electoral au fost difuzate de postul de televiziune „Accent TV” (83 de subiecte), „Jurnal TV” (63 de subiecte), „NTV Moldova” (41 de subiecte), „RTR Moldova” (39 de subiecte), „Canal 2” (38 de subiecte), „Publika TV” (36 de subiecte), „Prime” (35 de subiecte), „Canal 3” (32 de subiecte), „PRO TV CHIȘINĂU” (30 de subiecte), „Moldova-1” (23 de subiecte), „TV 7” (18 subiecte), „Ren Moldova” (9 subiecte) şi „N 4” (3 subiecte).
Cel mai mediatizat candidat electoral la alegerile prezidenţiale a fost I. Dodon – cu 24%, urmat de M. Lupu şi A. Năstase, cu 19,7% şi, respectiv, 15,4%. Candidatul PAS, M. Sandu, a fost reflectată în volum de 11,5%, M. Ghimpu – 7,2%, I. Leancă – 6,9%. Cu 5,5% a fost prezentat candidatul PN, D. Ciubaşenco, fiind urmat de V. Ghileţchi, cu 2,5%. A. Guţu a obţinut 2,4%, M. Laguta – 2,1%, iar I. Popenco a acumulat 1,9%.
Cel mai mediatizat partid politic a fost PDM – 24%, urmat de PSRM – 22,1%. PPDA a fost reflectat în volum de 14,8%, PAS – 9,1%, iar candidaţii Independenţi – cu 6,8%. PL a avut o prezenţă de 6,1%, PN – 5,7%, PPEM – 5,5%, MR – 3,9%, iar PPD – 2%.
La capitolul gender, CCA a constatat o disproporție mare: cota bărbaților fiind dominantă – 85-90%, iar cea a femeilor constituind 10-15%.
DOC // Proiect al ANRE privind NOUL tarif la gazele naturale, după ce „Moldovagaz” a solicitat majorarea prețului. Cetățenii ar putea să plătească 15,5 lei fără TVA pentru un metru cub de gaze
Ambasadorul Cristian-Leon Țurcanu: „România este partenerul pe care Republica Moldova poate conta în toate circumstanțele”
Scumpirea gazului: Audierile parlamentare privind situația din domeniul energetic vor avea loc pe 3 decembrie