Autostrada Unirii A8: Trei oferte din Ucraina, Republica Moldova și România pentru construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut, la Ungheni
Pe 31 ianuarie au fost depuse trei oferte pentru construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut, de la Ungheni, care face parte din proiectul Autostrăzii A8 și care va avea și punct de trecere a frontierei, a anunțat miercuri secretarul de stat al Ministerului Transporturi de la București, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Potrivit lui, ofertanții sunt:
– Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SRL (Ucraina – România)
– NESS PROIECT EUROPE S.R.L (România)
– Comsales Grup SRL (Republica Moldova)
Principalele caracteristici prevăzute sunt:
– 261,20 m lungime pod nou peste Prut
– 2 benzi pe sens + trotuare
– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
– 8 m lățime parte carosabilă
– 1 km lungime traseu
– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 156 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF.
Podul peste Prut de la Ungheni va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Radu Ghilaș, regizor, actor: Piesa „Eu am vorbit cu Putin” este „o exorcizare a fricilor legate de război și de figura lui Vladimir Putin”
Scenariul din R. Moldova, APLICAT și în România? Un agent al Rusiei plănuia un ATENTAT lângă București. El făcea parte dintr-o rețea care opera și în Polonia și Cehia
Licențierea importului de cereale și oleaginoase ar putea fi extinsă și pentru anul 2025: MAIA a inițiat procesul