13:15:56 20.01.2025
Stiri

Autoritățile vor să ELIMINE „Registrul de reclamații”: „Acest registru este util doar pentru un inspector care vrea să te hărțuiască și să stoarcă MITĂ”

Actualitate 09.02.2023 10:25 Vizualizări2004 Autor: Ziarul National
Autoritățile vor să ELIMINE „Registrul de reclamații”: „Acest registru este util doar pentru un inspector care vrea să te hărțuiască și să stoarcă MITĂ”

Autoritățile intenționează să elimine „Registrul de reclamații”, pe care îl consideră o moștenire sovietică. Acest registru reprezintă o sursă de hărțuire și de stoarcere de mită, consideră ministrul Economiei, Dumitru Alaiba.

Книга жалоб (Registrul de reclamații) este o altă moștenire sovietică pe care încă nu am aruncat-o la gunoi. În anul 2023, „Книга жалоб” este obligatorie în R. Moldova pentru zeci de mii de companii care interacționează cu consumatorii. Conform legii, acest registru trebuie ținut la un loc „vizibil” (ce anume înseamnă asta?). Acest registru trebuie procurat de la „Editura Statistica”, el „trebuie șnuruit și autentificat prin aplicarea ștampilei și semnăturii reprezentantului autorității administrației publice locale” (reguli în vigoare în anul 2023 în republica noastră). O să eliminăm Registrul de reclamații în următorul pachet de legi pe care îl pregătim”, a promis astăzi Alaiba.

Potrivit lui, acest registru este o moștenire sovietică, de pe timpurile când nu era nici internet și nici petițiile nu erau încurajate.

„Acum, acest registru este o simplă formalitate, util doar pentru un inspector care vrea să te hărțuiască și să stoarcă mită din tine. Registrul de reclamații nu aduce nicio plusvaloare protecției consumatorului. Acum avem sistem de petiționare, inclusiv electronică. În loc să scrii o reclamație într-un registru semi-mort ținut de companie, ai mai mari șanse să fii auzit dacă scrii direct la o instituție a statului. În Europa așa practică învechită nu vezi. Și Ucraina demult a eliminat aceste registre sovietice. Plus, nici nu este responsabilitatea antreprenorului să ducă evidența plângerilor consumatorilor. Pentru asta există instituții ale statului să ducă evidența, dacă au nevoie de ea. Antreprenorii să se concentreze pe dezvoltarea afacerilor”, a subliniat ministrul.

În 2022 au fost 86 de petiții și sesizări referitoare la gestionarea registrului de reclamații, 65 din care de la primărie privind lipsa registrului de reclamații. „Iar eu presupun că numărul cazurilor în care s-a dat mită fără să se ajungă la amenzi oficiale este de sute de ori mai mare”, a conchis sursa citată.

Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

27.12.2024 09:10 Nicolae Negru Nicolae Negru // Maia Sandu, al doile...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cine credeți că va prelua puterea în R. Moldova, după alegerile parlamentare din 2025?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md