18:46:57 25.12.2024
Stiri

Atenție, șoferi! Când trebuie făcută geometria roților? Simptomele unui unghi de fugă dereglat

Actualitate 24.06.2024 07:30 Vizualizări971 Autor: ZiarulNational
Atenție, șoferi! Când trebuie făcută geometria roților? Simptomele unui unghi de fugă dereglat

Geometria roților asigură stabilitatea unei mașini, un rulaj corect și o uzură uniformă a anvelopelor. Dar, mulți șoferi nu știu când și cum trebuie făcută această operațiune și nici care sunt simptomele unui unghi de fugă dereglat.

Geometria roților este esențială pentru siguranța de deplasare a unui autovehicul.

Comportamentul mașinii pe șosea depinde foarte mult de unghiul de fugă, de cel de convergență și de cel de cădere.

Geometria roților înseamnă o aliniere de precizie a anvelopelor.

Această aliniere se face atât în raport cu direcția de deplasare, cât și în raport una față de cealaltă.

O geometrice corectă a roților înseamnă o deplasare dreaptă. Ceea ce înseamnă că roțile sunt paralele între ele și perpendiculare pe suprafață de rulare.

În general, geometria roților trebuie făcută atunci când se înlocuiesc anvelopele. Sau când e înlocuită o componentă a suspensiei ori la sistemul de direcție al mașinii.

De asemenea, dacă observi că vehiculul nu merge drept, adică mașina „trage dreapta” sau „trage stânga”, este posibil să fie o problemă de geometrie a roților.

Alte semne care ar putea avertiza cu privire la o geometrie incorectă a roților sunt:

  • scârțâit al anvelopelor chiar și la viteze mici;
  • mașina se deplasează ușor în lateral chiar și când volanul este ținut drept;
  • volanul rămâne virat în linie dreaptă;
  • cauciucuri tocite inegal.

Totuși, chiar dacă mașina nu prezintă niciun simptom, este recomandat ca geometria roților să fie verificată la fiecare 10.000 de kilometri.

Ceea ce înseamnă că vor fi verificate și corectate dacă e cazul:

  • unghiul de fugă;
  • unghiul de cădere;
  • unghiul de convergență.

Simptomele unui unghi de fugă dereglat


Unghiul de fugă reprezintă unghiul de pivotare a suspensiei roții în plan longitudinal.

Acesta reprezintă diferența de înclinare între axul de rotație al pivotului de susținere al roții și verticală. Unghiul de fugă poate fi pozitiv sau negativ.

Unghi de fugă pozitiv înseamnă că partea de sus a pivotului este înclinată spre spatele mașinii. Iar un unghi de fugă negativ înseamnă că partea de sus a pivotului este înclinată spre fața mașinii.

Stabilitatea direcției și menținerea unei linii drepte după efectuarea virajelor sunt asigurate de un unghi de fugă pozitiv. De asemenea, acesta conferă o manevrabilitate optimă, confort la condus și o uzură minimă a anvelopelor.

Printre simptomele unui unghi de fugă dereglat fac ca:

  • volanul să vibreze când mașină merge în linie dreaptă;
  • mașina să „tragă” stânga sau dreapta;
  • pe drum alunecos, să apară derapaje;
  • roțile să „răspundă” cu întârziere la mișcarea volanului;
  • volanul să nu mai revină la poziția inițială.
Stiri relevante

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
23.12.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Perspectiva unui PSD...

20.12.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // O carte ca eveniment...

16.12.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Delirul imperial îna...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cum credeți, va reuși justiția din R. Moldova să pedepsească persoanele implicate în operațiunea privind cumpărarea voturilor la ultimele alegeri din R. Moldova, cu bani din Federația Rusă?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md