ATAC asupra BOSTANIADEI? „Suntem intimidați și marginalizați!”
Scandal între organizatorii Festivalului „Bostaniada Festival Etno Gastronomic” și o campanie de publicitate afiliată Jurnal TV, „Reforma Art SRL”. Neînțelegerile au pornit de la termenul „bostaniada”, înregistrat la Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală (ASPI) în două mărci comerciale și clase diferite.
Potrivit „Reforma Art SRL”, cuvântul „Bostaniada” este marca comercială ce le aparține, fiind înregistrată și protejată juridic prin clasa 38 la ASPI, adică în domeniul telecomunicațiilor (internet, televiziune, radio etc.). „Solicităm să vă abțineți imediat de la utilizarea neautorizată, prin intermediul telecomunicațiilor, a expresiei „Bostaniada”, se arată într-o notificare trimisă de companie mass-mediei. Autorii notificării fac trimitere la mai multe prevederi din Legea privind protecția mărcilor, care conferă titularului dreptul exclusiv asupra acesteia.
Pe de altă parte, organizatorii Festivalului „Bostaniada Festival Etno Gastronomic” susțin că evenimentul este protejat prin lege printr-o marcă comercială înregistrată în clasa 41, care se referă la servicii de organizare și susținere a concertelor, evenimentelor, expozițiilor, spectacolelor etc. „Promovarea unor manifestări nu poate fi limitată de înregistrarea invocată”, a explicat astăzi avocatul Iulian Iorga, în cadrul unei conferințe de presă.
„Ei absolutizează și încearcă să obțină exclusivitate asupra acestei mărci. Ei nu au drepturi exclusiviste în publicitate, ci doar în servicii de telecomunicații, iar drepturile lor sunt în clasa 38”, a mai explicat avocatul.
Organizatorii au mai spus că „mesajele companiei sunt amenințări provenite din ostilitate personală și au drept scop blocarea promovării în mass-media a evenimentului”.
Primarul de Lozova, satul unde va fi organizat „Bostaniada Festival Etno Gastronomic”, Maria Ursachi, afirmă că festivalul s-a născut aici și sătenii vor ca el să continue. „Suntem intimdați și marginalizați. Vă rog să ne susțineți”, a spus primarul, referindu-se la mass-media.
„Gospodarii zdrobesc strugurii, iar gospodinele și-au pregătit sitele. Credem că acest festival va avea un ecou mare”, a spus primarul. La rândul ei, Tamara Șchiopu, directorul evenimentului, a afirmat că „titularul are dreptul asupra mărcii și o poate folosi oricum. Pretențiile sunt neîntemeiate juridic. Este vorba de un proiect necomercial, care vrea să susțină fermierii locali”, a mai explicat Tamara Șchiopu.
„Regret că ne-am ciocnit cu această situație, atunci când cineva vrea să privatizeze Bostaniada”, a mai declarat și Valeriu Mârzenco, directorul Federației Naționale a Fermierilor.
Amintim că evenimentul „Bostaniada Festival Etno Gastronomic” va avea loc pe 28 septembrie în satul Lozova, Strășeni.
Nicolae Ciucă, sprijinit de VETERANII de la Nistru, din trupele speciale „Burunducii”: ,,Noi, cei care am înfruntat şi apărat în 1992 Basarabia la Nistru contra hoardelor ruseşti ce astăzi pustiesc Ucraina vă suntem alături! Cu Dumnezeu înainte!”
VIDEO // Marcel Ciolacu, anunț ISTORIC de la Budapesta: ,,România va intra în spațiul Schengen terestru din 1 ianuarie 2025"
Aproape 600 de mii de persoane au solicitat deja compensații la energie: Au mai rămas lapte zile pentru a depune cererile pe platforma compensatii.gov.md