Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto salută intenția autorităților de prelua gările auto în gestiunea statului
Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA) salută intenția autorităților de a recupera gestiunea gărilor auto, după ce Agenția Proprietății Publice (APP) a anunțat astăzi că demarează procesul de preluare în administrarea statului a gărilor și stațiilor auto din cauza neexecutării obligațiilor contractuale de către partenerul privat S.R.L. „Gările Auto Moderne”.
APOTA reclamă transmiterea, în 2018, a acestor obiective în mâinile „grupării oligarhice Vîlcu-Andronachi”, care nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale și a lăsat fără locuri de muncă aproximativ 300 de angajați.
Potrivit APOTA, contractul încheiat în 2018 servea „intereselor oligarhilor parțial deveniți fugari” și, chiar dacă aceștia și-au asumat obligația de a investi peste 200 de milioane de lei pentru a moderniza gările timp de trei ani, acest lucru nu s-a întâmplat.
CITIȚI și APP a demarat procesul de preluare în administrarea statului a Gărilor și Stațiilor Auto, privatizate în 2018 în condiții obscure: Firma reclamă un „atac raider”
Mai mult, partenerul privat era obligat să prezinte partenerului public Garanția de bună execuție a contractului în valoare de 5 milioane de lei pentru fiecare an investițional.
„În cazul neexecutării contractului de către partenerul privat, partenerul public avea dreptul de a încasa valoarea garanției”, explică APOTA, acuzându-i pe ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, dar și pe șeful APP, Roman Cojuhari, că au reacționat „târziu” pentru a recupera gările și stațiile auto.
„La momentul transmiterii in gestiunea grupării Vîlcu-Andronachi a gărilor auto, în această întreprindere activau aproximativ 420 de angajați. În prezent, numărul angajaților nu depășește 150 persoane. Deci acești investitori au lăsat fără loc de muncă aproape 300 de persoane. Statul trebuia să recupereze gestiunea gărilor auto încă în anul 2022. Din 2022 și până la data de azi, gruparea Vîlcu-Andronachi au realizat profituri în valoare de aproximativ 60 de milioane de lei. Aceste profituri trebuiau să fie înregistrate la compania de stat”, calculează APOTA.
Asociația condusă de Oleg Alexa își exprimă convingerea că preluarea gestiunii gărilor de la gruparea Vîlcu-Andronachi de către instituțiile statului reprezintă „calea corectă”.
„Dacă acest proces nu va fi viciat și va fi dus la bun sfârșit, aceste acțiuni vor fi unicele cu conținut real făcute în ultimii trei ani pentru a ajuta ramura transporturilor de pasageri și va lovi în unul din nucleele de bază ale mizeriei care persistă în ramura noastră”, cităm din declarația APOTA.
Menționăm că SRL „Gările Auto Moderne”, care a luat în gestiune gările auto din R. Moldova pe o perioadă de 25 de ani, a învinuit autoritățile de „atac raider” asupra companiei.
Ambasadorii UE au agreat aderarea completă a României la Schengen şi cu frontierele terestre, începând cu 1 ianuarie 2025
DECLARAȚIE // Moscova ar intenționa „să provoace o criză în R. Moldova”, folosind din nou gazele ca armă: „Se țintește în rezultatele viitoarelor alegeri parlamentare - ultima șansă a Kremlinului de a stopa cursul european al R. Moldova”
Centrul de instruire în domeniul medicinei de urgență, calamităților și situațiilor de criză va avea sediu nou: Investiții de aproape 29 de milioane de lei făcute de Ministerul Sănătății și partenerii externi