ASD dă asigurări că este pregătită pentru sezonului de iarnă 2022-2023. Mai mult de 500 de utilaje vor fi antrenate la deszăpezirea și distribuirea materialului antiderapant pe drumurile publice naționale
Peste 500 de utilaje vor fi antrenate la deszăpezirea și distribuirea materialului antiderapant pe drumurile publice naționale în sezonul de iarnă 2022 - 2023, a comunicat Î.S „Administrația de Stat a Drumurilor” (ASD).
„Pentru întreținerea și administrarea rețelei drumurilor publice naționale, ASD are încheiate contracte de antrepriză cu S.A. „Drumuri” din teritoriu. La executarea lucrărilor de deszăpezire și distribuire a materialului antiderapant se preconizează antrenarea a 517 autospeciale și utilaje rutiere, inclusiv 94 de autogredere; 30 de buldozere cu șenile; 133 de tractoare cu lame; 15 freze de zăpadă; 139 de distribuitoare auto; 65 de încărcătoare și 41 de excavatoare. Gradul de pregătire către sezonul de iarnă a mașinilor și utilajelor rutiere este de 75,2%”, se arată într-un comunicat de presă al ASD.
De asemenea, pentru utilizarea suplimentară a tehnicii de deszăpezire și sporirea eficienței lucrărilor de întreținere a drumurilor publice, S.A. „Drumuri” vor încheia contracte directe cu agenții economici din teritoriu.
Pentru combaterea poleiului pe drumurile publice, sunt pregătite peste 31 de mii de tone de material antiderapant, dintre care 9,5 mii de tone de sare tehnică și peste 45 de mii de tone de nisip/savură.
„În anii precedenți, sarea tehnică era achiziționată de la companiile din Ucraina, dar având în vedere situația social-economică din regiune, achizițiile de sare tehnică sunt efectuate în baza ofertelor comerciale primite de la agenții economici din R. Moldova și România. Astfel, costul mediu al unei tone de sare tehnică este de 3 400/ 3 800 de lei pentru o tonă”.
Pentru monitorizarea şi vizualizarea stării condiţiilor de circulaţie pe timp de iarnă, pe drumurile naționale au fost instalate 24 de camere video, dintre care 22 sunt funcționale.
Pe sectoarele dificile de drum vor fi organizate posturi de remorcare pentru unitățile de transport de tonaj:
-M1 frontiera cu România-Leuşeni-Chişinău-Dubăsari-frontiera cu Ucraina, km 36 (s. Cristeşti);
-R6 Chişinău-Orhei-Bălţi, km 33-34 (s. Peresecina); R1 Chişinău-Ungheni-frontiera cu România, km 79-80 (s. Corneşti);
-R3 Chişinău-Hînceşti-Cimişlia-Basarabeasca, km 27 (s. Fundul Galbenei);
-R8 Edineţ-Otaci-fr. cu Ucraina, km 53-55 (or. Otaci );
-R30 Anenii-Noi-Căuşeni-Ştefan Vodă-frontiera cu Ucraina, km 19-20 (s. Troiţa Nouă) și altele în caz de necesitate.
Președintele Parlamentului, Igor Grosu: „Gazprom” furnizează minciuni în loc de gaz
Moldovenii care muncesc în Franța ar putea beneficia de pensii și alte prestații sociale: Negocieri între autoritățile de la Chișinău și Paris
Polița „Cartea Verde” se ieftinește, dar prețurile vor fi diferite la companiile de asigurări