Angajații ÎS „Calea Ferată din Moldova” nu și-au primit salariile din august 2024 și amenință cu: Datorii de aproape 157 de milioane de lei pentru plata retribuțiilor, Reacția conducerii întreprinderii
Cei circa 5 000 de angajați ai Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) nu și-au primit salariile încă din luna august 2024, iar Federația Sindicală a Feroviarilor din Republica Moldova au anunțat proteste.
Conducerea CFM confirmă restanțele salariale pentru cei 4 997 de angajați, care constituie 156 863 500 de lei.
„ÎS Calea Ferată din Moldova traversează un proces de reorganizare, menit să asigure eficiența și transparența operațiunilor noastre. Implementăm deja măsuri pentru reducerea costurilor, creșterea veniturilor și îmbunătățirea serviciilor pentru clienți. Lucrăm la modernizarea infrastructurii pentru a răspunde cerințelor de piață și pentru a ne recâștiga încrederea călătorilor. Totuși, prioritatea numărul unu rămâne a fi achitarea restanțelor salariale a 4 997 de angajați ai CFM, care constituie 156 863 500 lei, formată în perioada august-decembrie 2024. Continuăm căutarea de soluții pentru a remedia situația economico-financiară a întreprinderii”, se arată într-un mesaj al întreprinderii.
Secretarului de stat în domeniul transporturilor de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Mircea Păscăluță, susține că statul ia în calcul, în cadrul planului de redresare a CFM, implementarea unui mecanism de alocare a subvențiilor pentru întreținerea infrastructurii feroviare și a serviciilor de transport de pasageri, care vor fi aplicate în conformitate cu bunele practici europene.
„CFM este o întreprindere strategică pentru R. Moldova, iar Ministerul este ferm angajat să contribuie prin politicile sale la redresarea situației. Există deja un plan concret, bazat pe două direcții esențiale, pentru a transforma CFM într-o companie modernă și sustenabilă. În ultimele luni, au fost făcuți pași pentru a stabiliza situația. Primul fiind un audit complet, pentru a identifica sursa problemelor și am inițiat un proces de reorganizare care să facă CFM mai eficientă și mai transparentă. Deși aceste schimbări nu sunt ușoare ele sunt necesare pentru a salva întreprinderea.
Un alt pas important este atragerea de investiții pentru modernizarea infrastructurii și a trenurilor, astfel încât CFM să devină un partener de încredere atât pentru călători, cât și pentru economia țării. Statul și-a asumat responsabilitatea de a moderniza căile ferate. În prezent, sunt în derulare proiecte majore cu finanțare din fonduri europene, care vizează reabilitarea liniilor de la Tighina la Giurgiulești și de la Ocnița la Căinari. De asemenea, se lucrează la reabilitarea podului feroviar de la Fălciu-Cantemir și segmentul de la Văleni, ceea ce va permite creșterea tranzitului de mărfuri, creșterea vitezei trenurilor și îmbunătățirea siguranței și atractivității rețelei”, a declarat Păscăluță.
Exerciții militare ale rușilor în Transnistria cu tehnică blindată ce trebuia retrasă din 2003: Delegația Chișinăului în CUC denunță „discreditarea considerabilă” a mecanismul actual de menținere a păcii la Nistru
VIDEO // Separatistul Krasnoselski, pus să arate cât de mărinimoasă e Rusia, după ce „Gazprom” a lăsat în frig și întuneric Transnistria: „Rusia a făcut tot posibilul ca să livreze gaz, dar R. Moldova se opune”. Replica Guvernului de la Chișinău
VIDEO // Cetățenii R. Moldova care se află peste hotare trebuie să achite prima de asigurare medicală? Precizările CNAM