21:46:15 23.01.2025
Stiri

Angajații ÎS „Calea Ferată din Moldova” nu și-au primit salariile din august 2024 și amenință cu: Datorii de aproape 157 de milioane de lei pentru plata retribuțiilor, Reacția conducerii întreprinderii

Actualitate 23.01.2025 17:41 Vizualizări287 Autor: Ziarul National
Angajații ÎS „Calea Ferată din Moldova” nu și-au primit salariile din august 2024 și amenință cu: Datorii de aproape 157 de milioane de lei pentru plata retribuțiilor, Reacția conducerii întreprinderii

Cei circa 5 000 de angajați ai Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) nu și-au primit salariile încă din luna august 2024, iar Federația Sindicală a Feroviarilor din Republica Moldova au anunțat proteste.

Conducerea CFM confirmă restanțele salariale pentru cei 4 997 de angajați, care constituie 156 863 500 de lei.

„ÎS Calea Ferată din Moldova traversează un proces de reorganizare, menit să asigure eficiența și transparența operațiunilor noastre. Implementăm deja măsuri pentru reducerea costurilor, creșterea veniturilor și îmbunătățirea serviciilor pentru clienți. Lucrăm la modernizarea infrastructurii pentru a răspunde cerințelor de piață și pentru a ne recâștiga încrederea călătorilor. Totuși, prioritatea numărul unu rămâne a fi achitarea restanțelor salariale a 4 997 de angajați ai CFM, care constituie 156 863 500 lei, formată în perioada august-decembrie 2024. Continuăm căutarea de soluții pentru a remedia situația economico-financiară a întreprinderii”, se arată într-un mesaj al întreprinderii.

Secretarului de stat în domeniul transporturilor de la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Mircea Păscăluță, susține că statul ia în calcul, în cadrul planului de redresare a CFM, implementarea unui mecanism de alocare a subvențiilor pentru întreținerea infrastructurii feroviare și a serviciilor de transport de pasageri, care vor fi aplicate în conformitate cu bunele practici europene.

„CFM este o întreprindere strategică pentru R. Moldova, iar Ministerul este ferm angajat să contribuie prin politicile sale la redresarea situației. Există deja un plan concret, bazat pe două direcții esențiale, pentru a transforma CFM într-o companie modernă și sustenabilă. În ultimele luni, au fost făcuți pași pentru a stabiliza situația. Primul fiind un audit complet, pentru a identifica sursa problemelor și am inițiat un proces de reorganizare care să facă CFM mai eficientă și mai transparentă. Deși aceste schimbări nu sunt ușoare ele sunt necesare pentru a salva întreprinderea.

Un alt pas important este atragerea de investiții pentru modernizarea infrastructurii și a trenurilor, astfel încât CFM să devină un partener de încredere atât pentru călători, cât și pentru economia țării. Statul și-a asumat responsabilitatea de a moderniza căile ferate. În prezent, sunt în derulare proiecte majore cu finanțare din fonduri europene, care vizează reabilitarea liniilor de la Tighina la Giurgiulești și de la Ocnița la Căinari. De asemenea, se lucrează la reabilitarea podului feroviar de la Fălciu-Cantemir și segmentul de la Văleni, ceea ce va permite creșterea tranzitului de mărfuri, creșterea vitezei trenurilor și îmbunătățirea siguranței și atractivității rețelei”, a declarat Păscăluță.

Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
30.12.2024 09:11 Nicolae Negru Nicolae Negru // Anul politic 2024, î...

30.12.2024 09:55 Valeriu Saharneanu Valeriu Saharneanu // Rezidenții tran...

27.12.2024 09:10 Nicolae Negru Nicolae Negru // Maia Sandu, al doile...

Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Sondaj
Cine credeți că va prelua puterea în R. Moldova, după alegerile parlamentare din 2025?
Prietenii noștri

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md