A plecat din România cu 26 de dolari și vinde în SUA companii pe sute de milioane
Jurnaliștii americani de la Business Insider scriu povestea „demnă de studiourile Disney” a unui român care, deși a plecat din România cu câțiva dolari în buzunare, fără a vorbi măcar limba engleză, lansează în SUA companii de succes, una după alta.
Cristian Gheorghe a ajuns în SUA la începutul anilor 1990. Românul nu vorbea engleza și avea doar 26 de dolari în buzunare. Locuia în cămine pentru tineri și lucra ca șofer de limuzină, scrie Business Insider.
El lucrează astăzi la cel de-al patrulea start-up de succes, după ce le-a vândut pe celelalte. Cea de-a treia firmă lansată de român, OutlookSoft a fost cumpărată de SAP în 2007, pentru aproximativ 500 de milioane de dolari.
Potrivit ziare.com, parcursul său de la Romania comunistă la SUA este cu adevărat remarcabil. În România, Cristian Gheorghe își câștiga existența vânzând casete audio și a învățat puțin limba engleză ascultând muzica unor trupe precum „Pink Floyd”.
După ce a strâns suficienți bani, și-a cumpărat un calculator Commodore 64, pe care a dat echivalentul veniturilor sale pe un an întreg. A învățat singur să scrie coduri software „spărgând” jocuri video. Mai mult, a obținut și o diplomă în acest domeniu, care nu i-a fost însă recunoscută și acceptată în SUA.
Ca șofer de limuzină în SUA, românul l-a întâlnit pe Andrew Saxe, cel care l-a ajutat să-și lanseze noua carieră. Aflând despre interesele lui în domeniul calculatoarelor, Saxe, care conducea atunci o companie de consultanță în domeniul software, l-a chemat la biroul său.
Cristian Gheorghe a fost angajat la compania lui Saxe, iar cei doi au lansat împreună o altă companie, printre primele care au lucrat cu conceptul „Big Data”, deși la acea vreme nu știau că se numește asa.
Compania lor a fost cumpărată de Experian, iar Gheorghe a ocupat funcția de director tehnic al acesteia timp de mai mulți ani.
Ulterior, el a lansat un al doilea start-up, TIAN, care a fuzionat cu o altă companie, OutlookSoft. Aceasta din urmă, care se ocupa cu colectarea de date pentru companii - activitate numită „business analytics”, a fost achiziționată de SAP.
Românul a ajuns, astfel, director tehnic la SAP. În urmă cu patru ani, el a decis să mai lanseze un start-up, Tidemark, care se prefigurează a fi un nou succes.
Tidemark operează, de asemenea, cu date analitice, însă este un produs adaptat timpurilor moderne: funcționează pe tablete și rulează în cloud. Cel mai mult atrage atenția o funcție de tip Siri, care le permite oamenilor de afaceri să creeze rapoarte preprogramate fără ajutor din partea departamentului IT, doar adresând întrebări.
La 18 luni de la lansare, compania este pe cale să ajungă la venituri de 45 de milioane de dolari, avansând cu 300% de la an la an.
Tidemark are 45 de clienți cu câte, în medie, 180 de oameni de afaceri care folosesc acest produs.
Revista „Forbes”: Un antreprenor român a transformat un blog de arhitectură într-un adevărat fenomen...
Cadrele didactice din Chișinău își vor primi salariile! Ministerele Educației și Finanțelor au găsit, împreună cu Primăria Chișinău, 209 milioane de lei
De ce votul util înseamnă Nicolae Ciucă și nu Lasconi sau Geoană
INTERVIU // Iurie Ciocan, pentru Gândul: „Președintele României trebuie ales inclusiv cu un suport masiv din partea cetățenilor români din R. Moldova”