07:15:08 19.04.2024
Stiri

FISC-ul atenționează clienții serviciilor electronice fiscale

Economie 21.08.2014 12:33 Vizualizări3731 Autor: Ziarul National


FISC-ul atenționează clienții serviciilor electronice fiscale monitorul.fisc.md

Plătitorii de TVA din mun. Chişinău, Bălţi şi Comrat vor încheia un nou Acord de conectare la serviciile electronice fiscale.

Serviciului Fiscal de Stat anunță într-un comunicat de presă că agenții economici care au semnat în 2011 acorduri de conectare la serviciul „Declarație electronică” sunt invitați să se adreseze la Centrele de Conectare Regională din Chișinău, Bălți și Comrat pentru a semna un nou acord, în contextul în care vechiul va expira anul curent.

Luând în considerare că numărul de servicii electronice fiscale a crescut între timp, noul acord prevede prestarea gratuită şi a serviciilor lansate recent (SIA „Registrul general electronic al facturilor fiscale”, SIA „Comanda on-line a formularelor tipizate”, SIA „e-Factura”, SIA „Contul curent al contribuabililor”, etc).

Până în prezent, există 15 mii de contribuabili care beneficiază de servicii electronice fiscale.

Astfel, plătitorii de TVA, în persoana conducătorului şi a contabilului-şef, vor fi invitaţi să se prezinte conform unei programări prealabile la unul din Centrele de Conectare Regională (CCR):

    1.CCR pe mun. Chişinău - mun. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare şi Sfînt, nr. 162, et. 2, oficiul 220 (în incinta Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare);

    2.CCR pe mun. Bălţi - mun. Bălţi, str. Ştefan cel Mare, nr. 128 (în incinta IFS teritorial pe mun. Bălţi);

    3.CCR pe mun. Comrat - mun. Comrat, str. Comsomolului, nr. 20 (în incinta IFS teritorial pe mun. Comrat).

Pentru a semna noul Acord şi, în caz de necesitate, eliberarea semnăturilor electronice suplimentare, entitatea raportoare se va prezenta la CCR având asupra sa următoarele :

    ·copia certificatului sau a deciziei de înregistrare sau a documentului ce confirmă crearea entităţii raportoare şi desemnarea în funcţie a conducătorului acesteia, însoţită de original (se prezintă doar de către autorităţile administrative şi instituţiile publice);

    ·copia actului de constituire sau a licenţei de activitate sau a deciziei de înregistrare, însoţită de original (se prezintă de către entităţile ce cad sub incidenţa prevederilor art. 22611 al Codului Fiscal);

    ·copia extrasului din Registrul de stat al unităţilor de drept sau Registrul de stat al persoanelor juridice, eliberat nu mai târziu de 15 (cincisprezece) zile înainte de data prezentării acestuia Operatorului, însoţită de original, dacă în SISF lipseşte informaţia privind modificarea persoanei responsabile.

    ·copia Certificatului de înregistrare a subiectului impunerii cu T.V.A., însoţită de original, dacă informaţia privind înregistrarea respectivă în SISF lipseşte la momentul conectării (se prezintă de către entităţile ce cad sub incidenţa prevederilor art. 187 alin. (21 ) al Codului Fiscal);

    ·copia buletinului de identitate a persoanelor responsabile ale entităţii (conducător şi contabil-şef sau altă persoană împuternicită în modul stabilit), însoţită de original;

    ·ordinul de desemnare ori procura de împuternicire a persoanei responsabile de prezentarea documentelor electronice fiscale prin intermediul serviciilor electronice fiscale, semnate de conducătorul entităţii raportoare, cu aplicarea ştampilei (conducătorul şi contabilul-şef vor fi aceiaşi ca şi în informaţia din SISF);

    ·copia procurii autentificate notarial privind împuternicirea persoanei cu dreptul de a semna documentele electronice fiscale din numele entităţii raportoare, de a semna Acordul de conectare la serviciile electronice fiscale şi de a ridica semnătura, însoţită de original (se prezintă de persoanele ce substituie conducătorul şi/sau contabilul-şef, în cazul altor persoane decât conducătorul şi contabilul-şef, precum şi în cazul prezentării numai a persoanei indicate în ordinul / procura de împuternicire a persoanei responsabile);

    ·ştampila entităţii raportoare.

În cazul pierderii, deteriorării semnăturii, divulgării, pierderii parolei, eliberării din funcţie a titularului semnăturii, decesului titularului semnăturii sau altor acţiuni care fac imposibilă utilizarea acestora, generarea noilor semnături se va face contra plată conform tarifelor publicate pe portalul servicii.fisc.md.

Astfel, pentru situaţiile descrise, suplimentar la actele enunţate vor fi prezentate următoarele documente:

    ·cererea pentru certificare a cheii publice-persoane juridice, pentru obţinerea semnăturilor, conform modelului prezentat pe portalul servicii.fisc.md;

    ·cererea de revocare a certificatului cheii publice pentru anularea semnăturii, conform modelului prezentat pe portalul servicii.fisc.md;

    ·dacă entitatea raportoare se află în proces de insolvabilitate sau lichidare, va prezenta suplimentar copia încheierii, hotărîrii / deciziei instanţei de judecată sau a organului de conducere împuternicit, în care sunt stipulate drepturile administratorului (provizoriu, insolvabilităţii, fiduciar) sau lichidatorului (membrului comisiei de lichidare);

    ·copia permisului de şedere şi / sau a certificatul de atribuire a codului fiscal, eliberat de organul fiscal conform art. 163 alin. (7) al Codului fiscal, însoţită de original (se prezintă de conducătorul entităţii raportoare care este cetăţean străin sau apatrid). Copia permisului de şedere şi/sau a certificatul de atribuire a codului fiscal va fi remisă în prealabil Operatorului, prin poşta electronică asistenta@fsi.fisc.md, cu 3 (trei) zile înainte de a se prezenta la oficiul acestuia.

Detalii privind termenii şi condiţiile de prezentare vor fi expediate pe adresele de e-mail, care au fost indicate în momentul înregistrării pe portalul servicii.fisc.md a persoanelor responsabile de semnarea dărilor de seamă fiscale în format electronic. Concomitent, informaţii suplimentare găsiţi pe portalul servicii.fisc.md şi fiscservinform.md.

Dacă Acordul de conectare la serviciile electronice fiscale nu va fi încheiat înainte de expirarea Acordului precedent, accesul entităţii la serviciile electronice fiscale va fi blocat în mod automat.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
15.04.2024 09:20 Nicolae Negru Nicolae Negru // Simțul realității și...

12.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Recensământul ca o f...

08.04.2024 09:12 Nicolae Negru Nicolae Negru // Ne va apăra sau nu R...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md