Document EXPLOZIV: Cel mai mare SECRET al producătorilor de maşini a fost dezvăluit. PROBLEMA pe care o ascund şoferilor
Diferenţa dintre consumul declarat de producătorii de maşini şi cel real, obţinut de şoferi pe şosele, a crescut în medie la 31%, arată cel mai recent raport al unui important ONG de transporturi de la Bruxelles.
Astfel, din cauza sistemului învechit şi manipulabil de testare oficială a maşinilor pentru consum şi emisii de dioxid de carbon, producătorii pot avansa cifre de consum mult mai mici decât cele reale, iar şoferii ajung în medie să plătească cu 500 de euro pe an mai mult pentru combustibil, faţă de cele promovate. Producătorul care trişează cel mai mult la consumul de combustibil promovat este prestigiosul Daimler, producătorul Mercedes.
Diferenţa dintre consumul de combustibil promovat de producătorii de maşini pentru modelele vândute şi consumul real, obţinut de şoferi în condiţii de trafic cotidian a ajuns la o medie de 31% în 2013, faţă de doar 8% în 2001, arată cel mai recent raport anual al Transport&Environment, unul dintre cele mai importante ong-uri de transport şi mediu de la Bruxelles. Acesta este rezultatul sistemului actual de testare a maşinilor pentru consum şi emisii de dioxid de carbon, care este învechit şi manipulabil, iar dacă nu se schimbă nimic, diferenţa poate ajunge la 50% în 2020.
Rezultatele testelor îi păcălesc pe şoferi, care ajung să plătească în fiecare an, în medie cu 500 de euro mai mult pe combustibil, în comparaţie cu cifrele promovate de producători. Raportul arată că această diferenţă se va traduce în 2030 cu o cheltuială de peste 1.000 de miliarde de euro pe combustibil în UE, precum şi cu un import suplimentar de 6 miliarde de barili de petrol.
Buzunarele şoferilor nu sunt singurele jecmănite, efectele fiind mult mai periculoase pentru mediu. Instituţiile europene de control al mediului sunt de asemenea păcălite, scopul acestor teste fiind în primul rând de a controla emisiile de noxe în atmosferă. Producătorii de maşini încearcă să arate că modelele produse de ei emit din ce în ce mai puţin CO2, când de fapt acest lucru este prezentat deformat, ţintele impuse de UE nefiind de fapt atinse. Dacă tendinţa se păstrează, până în 2030 vor fi emise în UE 1,5 miliarde de tone de dioxid de carbon, mai arată raportul.
Comisia Europeană şi Parlamentul European au propus introducerea, din 2017, a unui nou sistem de testare a maşinilor pentru consum de combustibil şi emisie de noxe, însă producătorii trag de timp şi încearcă să se asigure că ţintele impuse la emisiile de dioxid de carbon rămân aceleaşi, mai susţine raportul, scrie gandul.info.
Care sunt producătorii care trişează cel mai mult la testele de consum. Vezi AICI
Președintele Adunării Populare a Găgăuziei ar fi rămas fără PAȘAPORT DIPLOMATIC, după ce a participat la Moscova, alături de Șor, la constituirea blocului „Pobeda”. Constantinov s-a plâns că bagajele sale au fost VERIFICATE
Zeci de companii, GRANTURI de 13,4 milioane de lei din partea Guvernului și a UE: Utilaje performante, instalații de valorificare a surselor de energie alternativă și digitalizarea procesului de lucru
VIDEO // „Libertate, PACE, prosperitate – EUROPA ești tu!”: Delegația UE a pregătit un amplu PROGRAM pentru marcarea Zilei Europei 2024. La Chișinău urmează să ajungă și comisarul european Johannes Hahn