13:04:50 20.04.2024
Stiri

Aeroportul Internațional Cahul, de vânzare

Economie 27.09.2013 14:39 Vizualizări3806 Autor: Stela Mihailovici
Aeroportul Internațional Cahul, de vânzare panoramio.com


Estimare: Autoritățile locale speră să obțină din tranzacție circa 15 milioane de lei

După ce Guvernul a decis să dea în concesiune pentru 49 de ani Aeroportul Internațional Chișinău, și autoritățile raionale le urmează exemplul. Consilierii din Cahul caută investitori pentru Aeroportul din sudul țării și sunt gata să-și vândă cele 49% din acțiuni.

Până în 2001, de pe Aeroportul Internațional Cahul zburau zilnic câte două curse charter spre Turcia, iar săptămânal decolau avioane spre Rusia și Ucraina, nemaivorbind de transportul aerian de mărfuri. Situația s-a schimbat radical când Guvernul a decis ca instituția să fie transferată la balanța Consiliului raional Cahul. Deoarece de ani buni aeroportul nu mai fusese modernizat, i-a fost retrasă autorizația de funcționare. În 2004, autoritățile locale au găsit un investitor german care a cumpărat 51 la sută din acţiunile aeroportului. Chiar dacă a investit sume enorme în renovarea pistelor de decolare-aterizare și a achiziționat echipament modern, Administraţia de Stat a Aviaţiei Civile nu a permis reluarea zborurilor. La aproape 10 ani de stagnare, Consiliul raional Cahul a decis să vândă și cele 49% din acţiuni pe care le mai deține la „Aeroportul Internațional Cahul” SRL.

Scos la licitație

Președintele comunist al raionului Cahul, Avram Micinschi, a confirmat pentru Ziarul NAȚIONAL faptul că autoritățile locale vor organiza în câteva luni o licitație cu strigare pentru a-și vinde cota pe care o dețin la aeroport. Direcția economie urmează să evalueze valoarea bunurilor pentru a determina prețul inițial de vânzare a celor 49% din acțiuni. „Când a fost ultima evaluare, costul a fost estimat la 5,7 milioane de lei, dar de atunci au crescut esențial prețurile. Numai terenul are circa 100 de hectare. Potrivit unor calcule preliminare, ar trebui să coste cel puțin 15 milioane de lei”, estimează Micinschi. Potrivit acestuia, și compania germană care deține cealaltă parte din aeroport este gata să-și vândă acțiunile, deoarece activitatea instituției este „moartă”.

Se judecă cu germanii

Avram Micinschi a explicat că autoritățile locale sunt nevoite să vândă aeroportul, întrucât investitorii germani i-au acționat în judecată și cer zece milioane de lei pentru investițiile pe care le-au făcut în 2004 și au rămas nerecuperate. „De câțiva ani umblăm prin instanțe. Am pierdut la Curtea de Apel Chișinău și am atacat cu recurs la Curtea Supremă de Justiție. Dacă l-am vinde, poate am ajunge la o înțelegere cu germanii să le întoarcem o parte din sumă”, a explicat președintele raionului Cahul.

Investiții

Potrivit oficialului, aeroportul are perspective mai ales pentru transportul aerian de mărfuri, fiindcă este unicul în sudul țării și este aproape de România. Dacă de la Chișinău decolează nave mari, Cahulul poate fi atractiv pentru companiile care dețin nave aeriene mici, cu o capacitate de până la 50 de pasageri.Potrivit unui raport în sectorul aerian, efectuat anul trecut de Banca Mondială în comun cu Guvernul R. Moldova, pentru a moderniza totalmente Aeroportul Internațional Cahul ar fi nevoie de investiții de cel puțin 36 de milioane de euro. Cel mai mult s-ar cheltui pentru amenajarea terminalului de pasageri și a pistei de decolare.


Stiri relevante
Top stiri

Parteneri
Descoperă
Punct de vedere NAȚIONAL
19.04.2024 09:13 Nicolae Negru Nicolae Negru // Despărțirea apelor p...

15.04.2024 09:20 Nicolae Negru Nicolae Negru // Simțul realității și...

12.04.2024 09:14 Nicolae Negru Nicolae Negru // Recensământul ca o f...

Promo
Abonament
Abonează-te pentru a fi la curent cu ultimele știri
Recomandat
Sondaj
Cum veți vota la referendumul care va avea loc în toamna anului 2024 în R. Moldova?
Prietenii noștri

Widget cu noutăți la tine pe site

Ziarul Național 2013-2024. Toate drepturile sunt rezervate

Despre noi Publicitate News widget RSS Contacte Developed by WebConsulting.md